2024-03-18 17:56:10

Obilježavanje Tjedna mozga

U srijedu 13. 3. 2024. godine učenici 2. g razreda sudjelovali su u radionici i terenskoj nastavi „Uključi mo(bitel)zak“ povodom ovogodišnjeg Tjedna mozga pod nazivom „Iza kulisa našeg uma“. Radionicu su organizirale psihologinja Jasna Borbelj Čeko i profesorice Dolores Matetić, a u osmišljavanju zadataka sudjelovali su i nastavnici:  Darija Borić, Milan Martuslović, Petar Gračaković i Nensi Tijan. Cilj je bio potaknuti učenike na promišljanje o dobrim i lošim stranama korištenja mobitela. Učenici su se natjecali u dvije faze u skupinama, rješavali su razne zadatke s područja psihologije, biologije, matematike, geografije, tjelesne i zdravstvene kulture, povijesti i informatike.

Pobjednici su bili učenici B skupine u sastavu: Andreas Manestar, Žan Roko Domijan, Matej Stojčić, Antonia Cerovac i Zara Švrljuga s ukupno 10 bodova. Nakon proglašenja pobjednika psihologinja je održala kratku raspravu s učenicima uz pripremljenu prezentaciju. 

 

 

Profesorica Dolores Matetić predstavila nam je ukratko važnost obilježavanja Tjedna mozga: "Od 11. do 17. ožujka 2024. u Rijeci se održava 23. Tjedan mozga. Kampanja poznata u svijetu kao Brain Awareness Week, provodi se u Hrvatskoj trećeg tjedna u ožujku s ciljem promocije znanja o mozgu i bolestima mozga. Ovogodišnja tema „Iza kulisa našeg uma“ govori o bolestima i tajnama mozga koje naizgled ne moraju biti očite ni fizički dokazive, ali ipak postoje. Našim smo učenicima ovom radionicom približili i osvijestili potencijalne probleme koje nosi prekomjerna uporaba mobitela na mozak." Profesorica Matetić rekla nam je i nešto više o tome kako su učenici proveli aktivnost:

"Učenici su bili grupirani u skupine unutar kojih su rješavali zadane zadatke. Po pronalasku točke sa zadatkom učenici su grupno nudili rješenja zadanih problemskih zadataka pri čemu su dvije skupine za rješavanje koristile mobitele, a ostale su dvije to odrađivale bez mobitela. Po završetku prvog kruga aktivnosti učenici su, sada svi bez mobitela, morali riješiti slične zadatke onima iz prvog djela aktivnosti. Mjereno je vrijeme i nadzirala se točnost rješenja nakon čega su skupine bodovane. Ovogodišnje natjecanje pokazalo je da su uspješniji u rješavanju zadataka bili učenici koji nisu koristili mobitel kako bi ponudili rješenja."

Učeničke dojmove možete pogledati u kratkom videu na našem YouTube kanalu

 

 

Tekst: Laura Brusić, 2. A
Foto: Laura Brusić, Jelena Hrastina, 2. A


Srednja škola dr. Antuna Barca Crikvenica