Školska pedagoginja sudjelovala je na Erasmus+ treningu “From Conflict to Team” koji je održan od 8. do 14. studenoga 2025. u Ankkapurha Youth Centre u Finskoj. Kao predstavnice Hrvatske, na treningu su sudjelovale Marina Deželjin, projektna suradnica Udruge Hepatos, Tea Vehovec, psihologinja iz Centra za razvojnu podršku Mak, i Mia Lakotić, stručna suradnica pedagoginja u Srednjoj školi dr. Antuna Barca Crikvenica. Program su vodili treneri Ivana Host i Antonis Stylianou, a okupio je sudionike iz Španjolske, Cipra, Italije, Litve, Francuske i Rumunjske.
Program je bio usmjeren na razvoj timskih vještina i strategija rješavanja sukoba, s naglaskom na primjenu neformalnih metoda u radu s mladima. Tijekom sedmodnevnog treninga polaznici su radili na razumijevanju procesa koji utječu na dinamiku tima, uključujući percepciju, uvjerenja i način na koji misli, emocije i ponašanja oblikuju međuljudske odnose. Poseban naglasak bio je na istraživanju kognitivnih distorzija i njihovoj povezanosti s emocionalnim reakcijama i nastankom konflikata.
Sudionici su kroz različite aktivnosti imali priliku promatrati vlastite reakcije i razvijati komunikacijske vještine. Vježbali su jasnije izražavanje misli i potreba te usvajali asertivne obrasce komunikacije. Jednako važan dio treninga odnosio se na razvoj vještina slušanja, kao temeljnog preduvjeta za kvalitetnu suradnju i učinkovito rješavanje sukoba.
Program je uključivao različite aktivnosti u zatvorenom i na otvorenom prostoru, koje su obuhvaćale upoznavanje, formiranje grupnih pravila, prepoznavanje potreba, strahova i očekivanja, razmjenu osobnih iskustava, refleksiju te praktične vježbe usmjerene na izgradnju temelja za timski rad. Kroz dublje uranjanje u temu sudionici su sudjelovali u simulacijama konflikta, analizirali verbalnu i neverbalnu komunikaciju, istraživali umjetnost slušanja i postavljanja pitanja te razvijali strategije za rješavanje sukoba u različitim kontekstima.
Aktivnosti su uključivale i zahtjevnije vanjske izazove, poput poligona i kolektivnih zadataka koji su poticali suradnju, povjerenje i zajedničko donošenje odluka. Sudionici su također mogli dijeliti vlastite metode, iskustva i aktivnosti koje koriste u radu s mladima, čime se poticala razmjena znanja.
Sudjelovanje na ovom programu sudionicima je omogućilo produbljivanje razumijevanja dinamike tima i konflikta, razvoj praktičnih kompetencija te stjecanje novih profesionalnih iskustava koja će moći primijeniti u svom daljnjem radu s mladima.



