Obavijest za učenike | Obavijesti za roditelje | Oglasna ploča

Poziv na novo Znanstveno popodne (23. 4. 2025.)

Objavljeno: 18. 04. 2025.

ZNANSTVENO POPODNE U CRIKVENICI: Doživljajna pedagogija i kampovi preživljavanja – inovativni pristupi radu s djecom i mladima

U sklopu popularnog ciklusa predavanja Znanstveno popodne, Srednja škola dr. Antuna Barca Crikvenica poziva učenike, građane, nastavnike, roditelje i sve zainteresirane na peto i posljednje predavanje u ovoj školskoj godini, koje će se
održati u srijedu 23. travnja 2025. godine u 18 sati, u Maloj dvorani škole.

Ovog puta u goste dolaze dva iznimna predavača iz susjedne Slovenije – prof. dr. Mitja Krajnčan i doc. dr. Matej Vukovič, stručnjaci s Pedagoškog fakulteta Sveučilišta na Primorskem u Kopru, koji će govoriti o aktualnim i inovativnim temama iz područja odgoja i obrazovanja: doživljajnoj pedagogiji i kampovima preživljavanja kao metodama rada s djecom i mladima, osobito onima s teškoćama u ponašanju i učenju.

Prof. dr. Mitja Krajnčan je redoviti profesor na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta na Primorskem u Kopru, a njegovo znanstveno i stručno djelovanje usmjereno je na doživljajnu pedagogiju, deinstitucionalizaciju, metode rada s djecom i adolescentima s emocionalnim teškoćama i poremećajima u ponašanju, kao i na istraživanje suvremenih socio-pedagoških praksi.

Profesor Krajnčan međunarodno je priznati stručnjak, a osobito je poznat kao utemeljitelj doživljajne pedagogije u Sloveniji – pristupa koji naglašava cjeloviti razvoj djeteta kroz iskustveno učenje. Za svoj rad nagrađen je Europskom nagradom za
najbolji Outward Bound projekt 2000. godine, koju dodjeljuje Institut za doživljajnu pedagogiju Sveučilišta u Lüneburgu.
Dr. Matej Vukovič je docent na Odsjeku za socijalnu pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta na Primorskom. Njegovo područje rada uključuje metode rada s djecom i mladima s emocionalnim i ponašajnim teškoćama, trening socijalnih
vještina, kampove preživljavanja te deinstitucionalizaciju. Posebno se bavi radom u prirodnim uvjetima kroz iskustvene metode koje potiču razvoj ključnih životnih vještina kod mladih u riziku.

Doživljajna pedagogija predstavlja cjelovit pristup učenju koji uključuje emocionalnu, tjelesnu i duhovnu dimenziju, ne zanemarujući kognitivni razvoj. Temelji se na iskustvenom učenju i aktivnom sudjelovanju, što je posebno korisno za djecu i mlade koji se ne snalaze u tradicionalnom obrazovnom sustavu. Priroda se koristi kao glavni medij rada, a naglasak je na suradnji, odgovornosti i razvoju životnih vještina kroz konkretne izazove.

Kampovi preživljavanja nadovezuju se na principe doživljajne pedagogije – u prirodnim uvjetima mladi razvijaju socijalne vještine, samopouzdanje i sposobnost donošenja odluka. Takav rad potiče samorefleksiju i učenje iz iskustva, a posebno je
učinkovit u radu s mladima u riziku. Riječ je o praksi koja se pokazala iznimno uspješnom, a kod nas još ima veliki prostor za razvoj.

Ovo iznimno predavanje bit će prilika za stručnjake, roditelje, nastavnike i sve zainteresirane da se upoznaju s inovativnim, iskustvenim metodama koje mogu donijeti promjenu u radu s mladima.

Pročitajte još…

Raspored dopunskog nastavnog rada

Raspored dopunskog nastavnog rada

Poštovani učenici, dopunski nastavni rad provodit će se od 23. do 27. lipnja 2025. godine. Klikom na riječ poveznica pored razreda, možete doznati točan raspored: 1.E (ekonomist) - POVEZNICA 2.E...

Pročitajte više
Skip to content