ZNANSTVENO POPODNE U CRIKVENICI: Doživljajna pedagogija i kampovi preživljavanja – inovativni pristupi radu s djecom i mladima
U sklopu popularnog ciklusa predavanja Znanstveno popodne, Srednja škola dr. Antuna Barca Crikvenica poziva učenike, građane, nastavnike, roditelje i sve zainteresirane na peto i posljednje predavanje u ovoj školskoj godini, koje će se
održati u srijedu 23. travnja 2025. godine u 18 sati, u Maloj dvorani škole.
Ovog puta u goste dolaze dva iznimna predavača iz susjedne Slovenije – prof. dr. Mitja Krajnčan i doc. dr. Matej Vukovič, stručnjaci s Pedagoškog fakulteta Sveučilišta na Primorskem u Kopru, koji će govoriti o aktualnim i inovativnim temama iz područja odgoja i obrazovanja: doživljajnoj pedagogiji i kampovima preživljavanja kao metodama rada s djecom i mladima, osobito onima s teškoćama u ponašanju i učenju.
Prof. dr. Mitja Krajnčan je redoviti profesor na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta na Primorskem u Kopru, a njegovo znanstveno i stručno djelovanje usmjereno je na doživljajnu pedagogiju, deinstitucionalizaciju, metode rada s djecom i adolescentima s emocionalnim teškoćama i poremećajima u ponašanju, kao i na istraživanje suvremenih socio-pedagoških praksi.
Profesor Krajnčan međunarodno je priznati stručnjak, a osobito je poznat kao utemeljitelj doživljajne pedagogije u Sloveniji – pristupa koji naglašava cjeloviti razvoj djeteta kroz iskustveno učenje. Za svoj rad nagrađen je Europskom nagradom za
najbolji Outward Bound projekt 2000. godine, koju dodjeljuje Institut za doživljajnu pedagogiju Sveučilišta u Lüneburgu.
Dr. Matej Vukovič je docent na Odsjeku za socijalnu pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta na Primorskom. Njegovo područje rada uključuje metode rada s djecom i mladima s emocionalnim i ponašajnim teškoćama, trening socijalnih
vještina, kampove preživljavanja te deinstitucionalizaciju. Posebno se bavi radom u prirodnim uvjetima kroz iskustvene metode koje potiču razvoj ključnih životnih vještina kod mladih u riziku.
Doživljajna pedagogija predstavlja cjelovit pristup učenju koji uključuje emocionalnu, tjelesnu i duhovnu dimenziju, ne zanemarujući kognitivni razvoj. Temelji se na iskustvenom učenju i aktivnom sudjelovanju, što je posebno korisno za djecu i mlade koji se ne snalaze u tradicionalnom obrazovnom sustavu. Priroda se koristi kao glavni medij rada, a naglasak je na suradnji, odgovornosti i razvoju životnih vještina kroz konkretne izazove.
Kampovi preživljavanja nadovezuju se na principe doživljajne pedagogije – u prirodnim uvjetima mladi razvijaju socijalne vještine, samopouzdanje i sposobnost donošenja odluka. Takav rad potiče samorefleksiju i učenje iz iskustva, a posebno je
učinkovit u radu s mladima u riziku. Riječ je o praksi koja se pokazala iznimno uspješnom, a kod nas još ima veliki prostor za razvoj.
Ovo iznimno predavanje bit će prilika za stručnjake, roditelje, nastavnike i sve zainteresirane da se upoznaju s inovativnim, iskustvenim metodama koje mogu donijeti promjenu u radu s mladima.